Fri fragt over 499 kr.
30 dages returret
Hurtig levering
Click and collect
Fri fragt over 499 kr.
30 dages returret
Hurtig levering
Click and collect
  • ...

Kundeservice

Flügger kundeservice

Privatkunder

  • Har du spørgsmål til vores hjemmeside, din webordre, vores produkter online eller lign. kan du sende en mail til onlinekunde@flugger.com, benytte chatten eller ringe til online kundeservice på 70 707 708 

Vi sidder klar alle hverdage 10-14, og svarer på e-mails inden for 2 hverdage. 

  • Benyt chatten, send en mail til kundeservice@flugger.com eller ring til os på 70 15 05 15 ved henvendelser vedr. produktsortiment, vores fysiske butikker eller generelle forespørgsler  

Vi sidder klar mandag-torsdag 07.30-15.00 og fredag 10.00-15.00, og svarer på e-mails inden for 2 hverdage. 

  • Har du brug for vejledning til dit projekt? Vi har samlet “Sådan gør du” guides her  

 

Erhvervskunder 

Vi sidder klar mandag-torsdag 07.30-15.00 og fredag 10.00-15.00 

Butikker

Find butikker her.

Levering

Køb for over 499 kr. og få din ordre frit leveret til din hjemmeadresse.

Vi tilbyder hurtig levering inden for 0-3 hverdage afhængig af valgt leveringsmetode*. Vi leverer ikke weekender og på helligdage. Du modtager et track- og tracenummer fra transportøren, så snart vi har sendt din ordre.

Hvis du bor i en lejlighed, anbefaler vi ikke at vælge leveringsmetoden med Danske Fragtmænd, da de kun leverer til kantstenen. 
Hvis du har bedt om at få pakken stillet udendørs, kan fragtmændene vurdere, om temperaturen tillader det i koldt vejr.

Der kan ske levering til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til adresser i Grønland, på Færøerne samt ikke-brofaste øer. I disse tilfælde leveres til nærmeste afskibningshavn efter nærmere aftale. Dette gælder uanset hvilken adresse, der står angivet på ordrebekræftelse. 
 
Du kan vælge følgende leveringsmetoder: 

  • Click & Collect – Hent hos din lokale Flügger butik (0-1 hverdage)* - Gratis  

  • Burd aftenlevering (0-2 hverdage)* - 50 kr.** 

  • Post Nord Hjemmelevering (1-3 hverdage)* - 50 kr.**  

  • Post Nord Pakkeshop (1-3 hverdage)* - 50 kr.**  

  • Danske Fragtmænd - Levering til kantsten (1-3 hverdage) - 50 kr.*

 

*Gælder ikke tapeter, her er leveringstiden 2-5 hverdage. 
** Gratis fragt ved køb for over 499 kr. 

Betaling og returnering

Q: Hvad kan jeg betale med?

A:

Online bestilling - Følgende betalingsmetoder kan vælges:

  • Mastercard
  • Visa
  • Dankort
  • Mobilepay

Butik - Følgende betalingsmetoder er tilgængelige:

  • Mastercard
  • Visa
  • Dankort
  • Mobilepay
  • Kontant

Bemærk at det er ikke muligt længere at betale med Forbrugsforeningen.

 

Q: Jeg har betalt med MasterCard eller Visa Electron og ønsker at annullere min ordre. Hvordan får jeg mine penge hurtigst muligt?

A: Når du betaler med MasterCard eller Visa Electron, bliver beløbet for dit køb reserveret og det er kun din bank som kan frigive beløbet igen. Vi vil naturligvis gerne gøre hvad vi kan for at hjælpe dig. 

Dette gøres ved at:

Du kontakter os på onlinekunde@flugger.com, med henblik på at få bekræftet at vi har annulleret ordren.

Vi sender bekræftelse til din mail hurtigst muligt.

Du kontakter din bank, vedlægger dokumentation fra os om at din ordre er annulleret og beder dem om at slette reservationen. 

Ved betaling med mastercard og Visa Electron bliver beløbet for dit køb ikke hævet med det samme, men blot reserveret. Selvom en ordre annulleres, kan det tage op til 30 dage før pengene frigives af din bank. Vi kan desværre ikke selv fremskynde processen, men vi kan således hjælpe dig med at bekræfte at dit køb er annulleret, så din bank hurtigere kan frigive beløbet.

 

Q: Hvordan returnerer jeg en vare/ordre?

A: Ønsker du at returnere? Du kan returnere dine varer i vores butikker eller sende dem retur til os inden for fortrydelsesfristens udløb. Der er 30 dages fortrydelsesret ved køb på www.flugger.dk.

Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, varen er modtaget.  

 

Returnering i butik 

Medbring blot kvittering og varerne til en Flügger group A/S butik fra listen herunder inden for fortrydelsesfristens udløb for at returnere.  

Adelgade 4, 9500 Hobro 

Alsgade 29, 6400 Sønderborg 

Amager Landevej 102, 2770 Kastrup 

Benediktsgade 46 C, 5000 Odense C 

Blangstedsgårdsvej 27, 5220 Odense SØ 

Erantisvej 49, 4700 Næstved 

Erhvervsvej 25, 2610 Rødovre 

Farvervej 43, 8800 Viborg 

Frederikshavsnvej 80, 9800 Hjørring 

Frederiksværkvej 6, 3600 Frederikssund 

Frejasvej 40 A, 3400 Hillerød 

Gammel Stationsvej 5, 8940 Randers SV 

Geminivej 70, 2670 Greve 

Gl. Kongevej 137, 1850 Frederikberg 

Guldborgsundcentret 16 F, 4800 Nykøbing F 

Hobrovej 347, 9200 Aalborg SV 

Høegh Guldbergs Gade 36A, 8700 Horsens 

Højvang 6B, 4300 Holbæk 

Håndværkervej 14B, 9000 Aalborg C 

Industrivej 19, 6200 Aabenraa 

Islevdalvej 122, 2610 Rødovre 

Jomfrustien 40, 6100 Haderslev 

Kinavej 4, 4200 Slagelse 

Københavnsvej 67, 4000 Roskildemap 

Lavhedevej 48, 7500 Holsterbro 

Lyngby Hovedgade 34, 2800 Kgs. Lyngby 

Måløv Stationsplads 3, 2760 Måløv 

Navervej 2, 8600 Silkeborg 

Nørremarksvej 3, 6760 Ribe 

Ordrupvej 109, 2920 Charlottenlund 

Prøvestenscentret, Birkedalsvej 6, 3000 Helsingør 

Randersvej 138, 8200 Aarhus N 

Ribelandevej 52A, 6270 Tønder 

Ringvej 1, 7700 Thisted 

Silkeborgvej 80, 7400 Herning 

St. Torvegade 17, 3700 Rønne 

Svanevej 16, 2400 København NV 

Søndre Boulevard 7, 7800 Skive 

Søndre Ringvej 41 D, 2605 Brøndby 

Søren Frichs Vej 48, 8230 Åbyhøj 

Toldbodvej 7, 7100 Vejle 

Usserød Kongevej 41, 2970 Hørsholm 

Vangen 2, 4500 Nykøbing Sj 

Vejlevej 101, 7000 Fredericia 

Vejlevej 150, 6000 Kolding 

Vestergade 100, 8660 Skanderborg 

Vestergade 165, 5700 Svendborg 

Ørnevej 1, 4600 Køge 

Østre Gjesingvej 13, 6715 Esbjerg 

  

Returnering via fragtmand/post

Flüggers kundeservice skal altid informeres, hvis der er ønske om at returnere varer.  

Dette kan gøres via standardformularen som sendes enten pr. brev, e-mail kundeservice@flugger.com eller afleveres i en Flügger group A/S butik. 

Standardformular findes her. 

Produktet skal sendes retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dag, hvor du har meddelt fortrydelse. 

 

Kunden afholder alle omkostninger til returfragt. Varen sendes efter forudgående aftale til: 

Flügger House 
Erhvervsvej 25 
2610 Rødovre 

ATT: Kundeservice 

Bemærk! Pakker sendt retur til pakkeboks modtages ikke. 
 
Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke. 

Varer såsom malerværktøj, tapeter og almindelig pakkepost kan sendes med GLS; prisen for det er højst DKK 100 kr.  Varer såsom maling, større ruller og afdækning kan sendes med Danske fragtmænd; prisen for det er højst DKK 500 pr palle. 


 
Q: Hvor kan jeg returnere en vare købt online?

A: Vil du returnere varer købt online? Benyt formular her 


 
Q: Har du brug for at reklamere over et produkt?

A: Hvis du som kunde ønsker at reklamere, fordi du oplever at et produkt fra Flügger afviger i forhold til det forventede, skal din klage registreres i vores reklamationssystem således at vi kan behandle din henvendelse hurtigt og effektivt. 

For at en reklamation er berettiget skal følgende punkter være opfyldt: 

  • Du skal kunne sandsynliggøre dit køb ved at fremvise faktura på de produkter reklamationen drejer sig om 

  • Er du privat kunde kan du reklamere over mangelfulde produkter jfr. købelovens reklamationsfrist på 24 måneder fra fakturadato, men du skal reagere i rimelig tid efter at manglen er konstateret. Reagerer du indenfor 2 måneder vil det altid være at betragte som rimelig tid 

  • Er du professionel kunde er reklamationsfristen ligeledes 24 måneder fra fakturadato, men du skal reagere straks efter manglen er konstateret 

  

Beskrivelse af reklamationen 

Det er vigtigt, at reklamationen bliver beskrevet så fyldestgørende som muligt. 

Til det formål har vi udarbejdet et klageskema, som giver et overblik over de informationer, vi har behov for i forbindelse med vurdering og årsagsanalyse. 

I mange tilfælde vil det lette sagsbehandlingen, hvis der er vedlagt billeder som illustrerer det problem sagen drejer sig om. Jo bedre information Flügger modtager, jo bedre mulighed har vi for at behandle henvendelsen. 

Den udfyldte formular sendes til Flügger kundeservice: kundeservice@flugger.com 

 

Afklaring og afslutning

Vi bestræber os altid på at behandle og afslutte din reklamationssag så hurtigt som mulig via vores kundeservice eller den lokale Flügger farver butik. 

 

Q: Hvad gør jeg, hvis mine varer var beskadiget under fragten?

A: Kontakt os hurtigt muligt på telefon 70 707 708 eller email onlinekunde@flugger.com, så vi kan finde en løsning og sende nogle nye varer afsted til dig.  
 

Q: Kan jeg annullere en ordre? Og hvad hvis den allerede er afsendt fra lager?

A: Ja, du kan til hver tid annullere en ordre. Giv os gerne skriftligt besked, så vi hurtigt kan behandle din returnering. Hvis den er afsendt fra lageret, vil vi forsøge at stoppe leveringen. Så snart ordren er returneret til os, kan vi behandle returneringen.  

Rabatkoder og samarbejdsaftaler

På flugger.dk kan du anvende rabatkoder. Rabatkoderne giver som udgangspunkt rabat på alle Flügger varer. Rabatkoderne kan ikke kombineres med andre tilbud, på Fast Lav Pris eller Outlet varer.

 

Q: Jeg har fået en rabatkode, hvor kan jeg bruge den?

A: Du indtaster rabatkoden i kurven i feltet “Gavekort eller rabatkode” og trykker på Brug knappen.

Vi deler ofte rabatkoder per mail, så tilmeld dig vores nyhedsbrev her.

 

Q: Hvad er Flügger Andelen?

A: Som medlem af Flügger Andelens, tilbyder vi 20% rabat på alle Flügger varer og Fiona tapeter i alle vores Flügger butikker. Udover dette giver vi yderligere 5% tilbage til foreningen. Konceptet er selvfølgelig helt gratis! Det eneste medlemmer, familie og venner skal sige i vores butikker er, hvilken forening de ønsker at registrere deres køb hos.

Læs mere om Flügger Andelen her

Produkter

Q: Har i allergivenlig maling?

A: Ja, vi er den første producent, der har lavet en allergivenlig maling – Dekso AÏR.

Du kan læse mere om malingen her.

 

Q: Hvilken maling skal jeg vælge?

A: Det er svært at vælge det rigtige maling, når der er så mange muligheder. Vi har lavet en “Malingordbogen”, hvor du kan finde svare på de mest stillede spørgsmål om vores produkter og deres anvendelse.

Se Malingordbogen her.

 

Q: Hvor meget maling skal jeg bruge?

A: Afhængigt af overfladen kan mængden af maling variere. Som tommelfingerregel med Flügger vægmaling, får du en fremragende dækkeevne på mellem 8-12 m2 per liter per lag. For at opnå det bedste resultat anbefaler vi at male væggene to gange. Dette sikrer en jævn og ensartet finish, der vil få dine vægge til at fremstå flotte i lang tid.

På hver maling produktside findes der en simpel mængdeberegner for at hjælpe dig med at bestille det korrekte mængde af maling. 

Du kan også læse en vejledning om, hvor meget maling du skal bruge her.

 

Q: Har I en tilfredshedsgaranti?

A: Ja, Flügger giver en tilfredshedsgaranti på dækkeevne og du kan læse om det her.



Q: Glans – hvad er forskellen?

A: Alt maling hos Flügger har en glansgrad. Du kan altid bruge filterfunktionen til at sortere efter ønsket glansgrad. Vi har maling i hele spektret fra Ultramat til blank.  

Du kan finde mere information om glans her.

Fast Lav Pris, Outlet og Partner

Q: Hvad er Fast Lav Pris?

A: Flügger sælger partneres produkter online, oftest er det varer, der relaterer sig til malerfaget. Når et produkt er markeret med “Fast lav pris”, er produktet ikke en del af Flüggers kampagner og der kan ikke anvendes rabatkoder på disse varer.

 

Q: Outlet i Flügger - hvad er det?

A: I Outlet kategorien finder du restsalg af forskellige typer varer, som maling, tapeter, filt, væv og malerværktøj. Priser i Outlet kategorien er kun tilgængelig på hjemmesiden og kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatkoder.

 

Q: Hvad er Partner produkter?

A: Flügger sælger partneres produkter online, oftest er det varer, der relaterer sig til malerfaget. Når et produkt er markeret med “Partner”, er produktet ikke en del af Flüggers kampagner og der kan ikke anvendes rabatkoder på disse varer.

Valg af farver

Når du skal vælge farver til dit hjem eller projekt, kan det ofte være en udfordring at finde den helt rette nuance. Farver spiller en afgørende rolle for stemningen og helhedsindtrykket i et rum, og derfor er det vigtigt at træffe et velovervejet valg. Men nogle gange kan det være svært at beslutte sig for den perfekte farve. For at hjælpe dig på vej har vi samlet en inspirationsside, hvor du kan finde ideer og farvekombinationer, der passer til netop dine behov.

Lad dig inspirere her og find den farve, der gør dit rum helt specielt.

Har du brug for hjælp til at finde den rigtige farve? Du kan altid komme forbi en af vores butikker og spørge vores dygtige medarbejder om hjælp til farvevalg. Ellers kan du også se vores farvekort, som er sat sammen for at hjælpe dig.

Q: Hvor kan jeg vælge farve?

A – Hvis maling kan tones kan du på produktsiden vælge farve ved at klikke på knappen “Få tonet din maling”.

Du kan også vælge farven ved at besøge farvesiden, hvor du kan filtrere på grundfarver, farvekort og søge efter en bestemt farve.

Gå til farvesiden her.

Hvis du er usikker på, hvilken farve der passer bedst, anbefaler vi at købe farveprøver for at se, hvordan farverne ser ud i dit rum / med din indretning / din belysning. Du kan købe farveprøver her.

 

Q: Jeg kan ikke finde den farve jeg leder efter.

A: Vi anbefaler at søge farver i søgefeltet her.
I vores fysiske butikker kan vi tone mere end 30.000 forskellige farver. Du kan altid besøge din nærmeste Flügger butik, hvor vores kollegaer kan hjælpe dig med at matche din ønskede farve.

 

Q: Er Modehvid i Flugger det samme som Modehvid andre steder?

A: Nej, "Modehvid" i Flüggers farvekollektion er ikke nødvendigvis den samme som "Modehvid" hos andre producenter. Selvom farven har det samme navn, kan forskellige producenter have deres egne farverecepter, hvilket betyder, at farvetonen og nuancen kan variere. 

Brug en farveprøve fra begge mærker på væggen, hvor du ønsker farven, og sammenlign dem i forskellige lysforhold for at sikre, at du får det ønskede resultat

 

Q: Er der forskel på farver på computer- eller mobilskærm og et fysisk billede?

A: Ja, der er en forskel mellem farver på en skærm og farver på et fysisk billede. Farver på skærme fremstår ofte lysere og mere mættede, fordi de er baseret på lyskilder. Når man ser farver på et fysisk print, vil belysningen i omgivelserne og papirets type påvirke, hvordan farverne opleves.

 

Q: Lys i rummet – hvordan kan den være samme farve se anderledes ud i forskellige rum?

A: Farver ændrer sig visuelt under forskellige lysforhold på grund af farvetemperaturen, lysintensiteten, refleksion fra omgivelserne og vores øjnes evne til at tilpasse sig. Derfor kan samme farve se markant anderledes ud i forskellige rum.